Matkasairauden- tai tapaturman hoitokulut ilman matkavakuutusta voi nousta kohtuuttoman kalliiksi yllättävän tilanteen sattuessa. Travel Guard matkavakuutuksen tarkoituksen on antaa turvaa sairaus- ja loukkaantumistapauksissa, korvata matkatavaroitasi sekä matkan peruuntuessa turvata matkasta maksamasi hinta. Kaikki matkavakuutuksemme pitävätkin aina sisällään matkan peruutusturvan!

Kyllä. Tämä matkavakuutus ei kata ennen matkaa todettuja sairauksia (Ennen matkaa todettu sairaus tai siihen liittyvä tila, josta sinä tai matkakumppanisi tiesitte vakuutuksen hankintahetkellä) eikä se kata korkeariskisiä aktiviteetteja. Näet kaikki rajoitukset vakuutusehdoista.

Jotta voit käyttää matkahätäpalvelua, tarvitset vakuutuksen numeron sekä matkahätäpalvelun numeron. Vaikka sinun ei tarvitse pitää mukanasi vakuutuksen voimassaoloa todistavia papereita, jotkin ulkomaalaiset lääkärit ja sairaalat saattavat haluta nähdä nämä asiakirjat. Suosittelemme siis ottamaan sähköpostitse saamasi vakuutuskirjan mukaan matkalle.

Perheeksi luetaan henkilö sekä hänen avopuolisonsa (jos he ovat asuneet yhdessä vähintään kuusi kuukautta) ja heidän huollettavana olevat alle 18-vuotiaat lapset.

Toisin kuin monet useat muut matkavakuutukset, vuosimatkavakuutuksemme kattaa myös yksin matkustavat henkilöt. Lasten mukana on kuitenkin oltava vakuutuksessa mainittu aikuinen henkilö.

Löydät linkin matkavakuutuksen asiakirjoihin näiltä verkkosivuilta. Lisäksi saat aina ostamastasi matkavakuutuksesta vakuutuskirjan sekä vakuutusehdot sähköpostiisi, joista käy ilmi, mitä asioita matkavakuutuksemme kattaa. Vaikka sinun ei tarvitse pitää vakuutusasiakirjoja mukanasi, se on silti suositeltavaa, jotta näet niistä kätevästi vakuutuksen tiedot.

Matkan peruutusturva astuu voimaan heti matkavakuutuksen hankintahetkestä alkaen. Muut vakuutuksen turvat ja palvelut astuvat voimaan, kun lähdet kotoasi matkalle. Kaikki vakuutusturvat ja palvelut lakkaavat, kun saavut Suomeen tai sinä päivänä, mikä vakuutukseen on kirjattu, riippuen siitä kumpi on aiempi.

Kyllä. Vakuutus ei kata matkoja seuraaviin maihin tai niiden kautta: Iran, Krimin alue, Kuuba, Sudan tai Syyria.

Voit saada korvauksen, jos peruutat matkan vakuutusehtojen mukaisesta syystä. Ehtojen mukaisia syitä ovat mm. yllättävät tapaukset, kuten sinulle tai matkakumppanillesi tai lähiomaiselle sattunut sairaus tai tapaturma. Ennen vakuutusta olemassaolleista tilanteista johtuvia peruutuksia ei korvata.

Jos tämä vakuutus ei vastaa tarpeitasi, lähetä sähköpostia osoitteeseen travelguardfinland@aig.com. Jos kertamatkavakuutus on kestoltaan 30–90 päivää, voi vakuutuksen peruuttaa kirjallisella ilmoituksella. Hyvitämme vakuutusmaksun kokonaisuudessaan, mikäli vakuutus on peruutettu kirjallisesti ennen matkan alkamista eikä vakuutuksesta ole tehty korvaushakemusta.

Matkalla hädän kohdatessa pyydämme olemaan yhteydessä matkahätäpalveluumme, joka päivystää 24/7 vuoden jokaisena päivänä. Asiantuntevat henkilöt auttavat ja neuvovat sinua eteenpäin.

 

Matkahätäpalvelu – SOS International AS

Puh: +45 7010 5054

 

Pyrimme siihen, että saat korkealuokkaista palvelua. Jos et ole tyytyväinen saamaasi palveluun, ota yhteyttä:

Myyntiin ja hallintoon liittyvät asiat:
AIG Asiakaspalvelupäällikkö,
AIG Europe Limited sivuliike
Kasarmikatu 44, 0130 Helsinki, Finland.

Puhelin: + 358 203 50550
S-posti: travelguardfinland@aig.com

 

Korvaushakemuksiin liittyvät asiat:
AIG Korvaushakemuspäällikkö,
AIG Europe Limited sivuliike
Kasarmikatu 44, 0130 Helsinki, Finland. S-posti: travelguardfinland@aig.com

 

Jotta voimme käsitellä kommenttisi mahdollisimman nopeasti, ilmoita vakuutustunnuksesi, vahinkohakemusnumerosi sekä vakuutuksen ottajan tai vakuutetun henkilön nimi.
 

 

Kuluttajariitojen vaihtoehtoinen riidanratkaisu

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINE (www.fine.fi) antaa maksuttomia neuvoja ja ohjeita vakuutussopimuksen soveltamisesta. FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonta ja vakuutuslautakunta antavat myös ratkaisusuosituksia riita-asioihin.

 

Voit olla yhteydessä myös Kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi), josta saat maksutta tietoa kuluttajan oikeuksista ja sovitteluapua riitatilanteessa. Myös Kuluttajariitalautakunta (www.kuluttajariita.fi) antaa ratkaisusuosituksia riitatilanteissa. Kuluttajaneuvontaan tulisi aina olla yhteydessä ennen asian viemistä Kuluttajariitalautakuntaan.

 

Mikäli haluat tehdä reklamaation verkkokaupasta ostamastasi vakuutuksesta, voit käyttää myös Euroopan komission Online Dispute Resolution -lomaketta.

 

Palaute

Otamme vastaan mielellämme palautetta sivuston käyttäjäkokemuksista. Jos sinulla on kommentoitavaa tai ehdotuksia, lähetä sähköpostia osoitteeseen travelguardfinland@aig.com