AIG
 

Miten voin hakea muutosta korvauspäätökseen tai tehdä asiakasvalituksen?

Jos et ole tyytyväinen saamaasi korvauspäätökseen tai palveluun, olethan yhteydessä ensin meihin.

Osoite:
AIG Europe S.A. sivuliike, Kasarmikatu 44, 00130 Helsinki

Puhelinnumero:  
Kuluttajille:   0203 03456
Yrityksille:     0207 010 100

Sähköposti:       
Kuluttajille:  asiakaspalvelu@aig.com
Yrityksille:    finlandbrokerdesk@aig.com

 

Jos et ole tyytyväinen korvauspäätökseen, ota ensin yhteyttä päätöksen tehneeseen korvauskäsittelijään tai lähetä sähköpostia osoitteeseen korvauspalvelu@aig.com (kuluttajille), finlandclaims@aig.com (yrityksille). Pyydämme sinua ilmoittamaan tapaus ja/tai vakuutusnumerosi sekä mihin olet tyytymätön.

Palvelumme ja korvauskäsittelymme laatu ja asiakastyytyväisyys ovat meille ensiarvoisen tärkeitä. Otamme kaikki asiakasvalitukset vakavasti ja haluamme varmistaa, että korvauspäätösten muutoksenhaku tai muu asiakasvalitus ratkaistaan nopeasti, oikeudenmukaisesti ja asianmukaisen osaston toimesta. 

Vahvistamme muutoksenhaun tai asiakasvalituksen vastaanottamisen 10 työpäivän kuluessa ja annamme vastauksemme 30 kalenteripäivän kuluessa. Jos emme pysty vastaamaan 30 kalenteripäivän kuluessa, ilmoitamme sinulle syyn viivästykseen ja milloin voit odottaa vastausta.

Etkö ole tyytyväinen muutoksenhaun tai asiakasvalituksesi käsittelyyn?

Jos et kuluttajana ole tyytyväinen vastaukseemme, voit ottaa yhteyttä myös seuraaviin ulkopuolisiin elimiin:

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta
Porkkalankatu 1 00180 Helsinki
09 6850 120,
https://www.fine.fi/

Vakuutuslautakunta
Porkkalankatu 1 00180 Helsinki
09 6850 120,
https://www.fine.fi/tietoa-finesta/riita-asiat/nain-pyydat-ratkaisusuositusta.html

Kuluttajaneuvonta
PL 5, 00531 Helsinki
029 505 3030,
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/

Kuluttajariitalautakunta
PL 306, 00531 Helsinki
029 566 5200,
https://www.kuluttajariita.fi/fi/index.html


Yllä mainittujen elimien verkkosivuilla kerrotaan, missä asioissa voit saada niiltä apua tai neuvoja.

Olemme Luxemburgissa toimiva vakuutusyhtiö. Näin ollen, jos et kuluttajana ole tyytyväinen vastaukseemme tai emme ole vastanneet 90 päivän kuluttua, voit myös:

  • tehdä asiakasvalituksen pääkonttoriimme postitse: AIG Europe S.A., “Service Reclamations Niveau Direction”, 35D Avenue John F. Kennedy, L-1855, Luxembourg, Grand-Duché de Luxembourg, tai sähköpostitse osoitteeseen: aigeurope.luxcomplaints@aig.com
  • päästä yhteen Luxemburgin sovitteluelimistä, joiden yhteystiedot ovat saatavilla AIG Europe S.A:n verkkosivuilla osoitteessa  http://www.aig.lu/ tai
  • jättää pyynnön tuomioistuimen ulkopuolisesta ratkaisu- menettelystä Luxembourg Commissariat Aux Assurances:lle (CAA) postitse: Commissariat Aux Assurances, 7 Boulevard Joseph II, L-1840, Luxemburg, Grand Duchy of Luxembourg, tai faksitse: +352 22 69 10 tai sähköpostitse osoitteeseen: reclamation@caa.lu tai verkossa CAA:n verkkosivuston kautta osoitteessa: http://www.caa.lu.
     

Jos haluat tehdä pyynnön CAA:lle tai jollekin Luxemburgin sovittelijaelimelle, pyyntö on toimitettava luxemburgin, saksan, ranskan tai englannin kielellä.

Jos olet tehnyt vakuutussopimuksesi verkossa, voit käyttää myös Euroopan komission online-riitojenratkaisumenettelyä (ODR), käyttämällä tätä linkkiä: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Et menetä oikeuttasi ryhtyä oikeustoimiin, vaikka olisit käyttänyt jotain yllä mainituista valituselimistä.


Lataa tämän sivun tiedot suomeksi >>

Download information in English >>